Recenze - Dcera kostí a dýmu

Dcera kostí a dýmu - recenze

Autor: Laini Taylor(ová)
Originální název: Daughter of Smoke and Bone
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012 (originál 2011)
Nakladatel: Knižní klub

AnotaceKarou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji její pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne.

Zkrácený děj: Karou žije dva dost odlišné životy. V prvním je obyčejná (tedy skoro obyčejná) studentka, která se pokouší nevyčnívat z davu. Když ale projde portálem, objeví se v druhém, zcela odlišném světě. Ve světě, kde pomáhá chimérám, které považuje za svojí rodinu. Chiméry jsou bytosti, jejichž tělo se skládá z částí lidského a zvířecího těla. Zkrátka napůl člověk, napůl zvíře. Karou žije celou dobu v nejistotě, jelikož neví kdo je. Jestli člověk, nebo chiméra. Nemá ani biologické rodiče, které by jí v tom mohli pomoct. Pak se ale portály po celém světě začnou uzavírat, znamená to snad, že už nikdy neuvidí chiméry, její rodinu? A kdo za to všechno může?

Bylo nebylo, anděl a ďábel se do sebe
zamilovali. A nedopadlo to dobře.
Hned ze začátku mě zaujala spojitost s Prahou. Karou studuje na pražské umělecké škole a je opravdu vtipné číst o tom, že její kamarádi mají jména jako třeba Zuzana, Kazimír nebo Františka. Vždyť kdo se v dnešní době jmenuje Kazimír? Myslím, že takových je tu opravdu málo. :D Nebo třeba to, že chodí do hospody na pravý český guláš. Ale celkově to spojení s češtinou a Českou republikou je opravdu zajímavé.

Už od začátku se Karouin příběh proplétá s dalším, o kterém nevíte v podstatě nic a až ke konci dojde k velkému BUM, všechno se spojí dohromady a já se zmohla jenom na velké AHA a pak zase takové ty výčitky, proč mě to jenom nenapadlo dřív. Však to znáte. :D Nicméně z toho propojení jsem neměla dvakrát velkou radost, ale to bylo kvůli tomu, že jsem si až moc oblíbila a vžila se do postavy Karou.

Závěr knihy byl dokonalý! Sice mi bylo dost smutno a byla jsem naštvaná jak to skončilo, ale skončilo to... reálně (dá se tohle říct o fantasy knize?). Zkrátka, dopadlo to tak jak mělo, ale vůbec se mi to nelíbí! Když jsem si pak zjišťovala informace o autorce, zjistila jsem, že Dcera kostí a dýmu je první díl z trilogie. Neumíte si představit jak jsem byla šťastná.

Doporučení a hodnocení: Řekla bych, že kniha je pro všechny, kdo není odpůrce fantasy knížek. V knize si určitě každý najde něco svého, co se mu líbit. Knize dávám 4,9 hvězdiček kvůli tomu, že se mi nelíbil ten konec, což by si asi zasloužilo ubrat víc, jenže mě se to tak líbilo, že je mi líto odebrat i tu jednu desetinu hodnocení! Takže tak. :D

Snad se Vám recenze líbila a doufám, že jsem někoho navnadila na to, aby si Dceru přečetl.
Přeju hezký víkend! :)