Recenze - Jednou ano, dvakrát ne

Jednou ano, dvakrát ne - recenze

Autor: Cylin Busby(ová)
Orig. název: Blink Once
Počet stran: 248
Rok vydání: 2014 (originál 2012)
Nakladatel: CooBoo

AnotaceWest je úspěšný středoškolák a má vše, co si jen může přát. Avšak jednoho dne se probudí po nehodě v nemocnici – ochrnutý a bez možnosti mluvit. Jediný způsob, jak se se může dorozumívat s okolím, je mrkání: Jednou znamená ano, dvakrát ne. West je naprosto zoufalý a neustále ho pronásledují děsivé noční můry. Jediné, co ho udržuje při smyslech, jsou návštěvy Olivie, pacientky z vedlejšího pokoje. Ta mu pomáhá s uzdravováním, informuje ho o všem důležitém a je jeho největší oporou. Ovšem co se stane, jestli se West vyléčí? Uvidí se ještě někdy? A můžou se oba ještě někdy vrátit do normálního života? Skvělý román o lásce, ztrátě a o tom, co je v životě opravdu důležité.

Zkrácený děj: West utrpí nehodu a kvůli tomu je teď do půl těla ochrnutý. Jelikož je připojen na různé podporovací přístroje, hadičky má v podstatě všude, takže i v krku. kvůli tomu nemůže mluvit ale vymyslel si jiný způsob komunikace, mrkání. Jednou pro ano, dvakrát pro ne. Ve vedlejším pokoji leží Olivie. Její přítomnost mu v podstatě zachránila život, bez ní by se asi utápěl v nekonečné depresi.
Česká obálka je přece jen hezčí...

Kniha byla prostě skvělá. Jak je psáno už v anotaci, je to skvělý román o lásce a hlavně o ztrátě a o tom, co je v životě nejdůležitější. Kniha mě vtáhla do děje během prvních pár stránek a nechtěla pustit ani když mi bylo sebevíc zle. (Abych to upřesnila, v tu dobu, kdy jsem to četla jsem byla doma, nemocná, takže jsem knihu stihla přečíst za jedno dopoledne. A to ani nevíte jak dobře to motivuje! Já byla doma když jsem měla zvýšenou horečku a bylo mi zle a během toho jsem četla knihu z prostředí nemocnice, kde byli případy, kterým se už ani nedalo jak pomoc. Připadala jsem si jak chcípáček a hned mi bylo líp :D ).

A teď něco ke konci. Myslím, že se dost trefím když prohlásím, že autorka musela snad udělat anketu na nejhorší konec v knize. Ale opravdu, jak něco takového může někoho napadnout! Celou dobu hezky všechno dává smysl a na konci autorka do knihy "hodí" nějaký závěr a co teď... Píše tam jak všechno začalo dávat smysl, ale asi nejsem jediná, kdo jenom několik posledních stránek říkal neustále jen "Co?!". Předposlední stránka mi vrazila šíp do srdce. Teď si stojím za názorem, že snad každý autor má nějakou anketu s názvem jako: "Tak koho zabiju tentokrát?".

Doporučení a hodnocení: Ačkoliv jsem tu neustále něco vyčítala, knize dám vysoké hodnocení, protože styl, provedení i zápletka knihy byli opravdu skvělé. Akorát kvůli tomu rozuzlení uberu hodnocení, protože na to, že se tam píše jak najednou začíná dávat vše smysl a zapadá to do sebe, já jsem našla spoustu věcí, které si doteď nedokážu vysvětlit a prostě do sebe nezapadají! Nicméně určitě knihu doporučuji, nenechte se odradit mou recenzí! Koho zaujal námět knihy, určitě si jí přečtete! No a konečně to hodnocení: 4,6 hvězd!