Jiskra v popelu - recenze

Autor: Sabaa Tahir(ová)
Originální název: An Ember in the Ashes
Počet stran: 456
Rok vydání: 2016 (originál 2015)
Nakladatel: Host
Anotace (Databáze knih): zde ... Pokud ale nechcete hodně spoilerů, nečtěte to! :D

V Impériu najdete Učence, Domorodce a Válečníky, ti vládnou všemu a všem. Už v dávných letech porazili Učence a teď jim Učenci otročí. Najdete tam také Šerosráz, školu, kam vodí děti již od asi 6 let. To jsou Jednoročci a musí se vypracovat na pozici Masky, k čemuž vede příšerný dlouholetý trénink, který z nich vymlátí všechno lidské a skoro jediné, co umějí je zabíjet.
Elias je Maska, ale přesto je jiný, než zbytek jeho vrstevníků. On nechce furt vraždit a být "otrokem" svojí Velitelce (což je překvapivě jeho matka), císaři a celému Impériu. Hlavně chce ale změnit osud Učenců.
Laia je Učenka. Jejich život byl dobrý (dobrý, protože byli chudí, ale stejně byli šťastní), dokud k nim domu nepřišlo několik Masek a nezabilo její babičku, dědu a neuvěznila jejího bratra Darin. Darin je teď veškerá rodina co má a musí ho zachránit, i když se strašně bojí a není tak silná, ale slíbila mu to.
I přesto, že by se tyhle dva měli nenávidět, si mezi sebou vytvořili zvláštní vztah a spřátelili se.
Jedna z Amerických
obálek

Napřed musím říct, že to byla opravdu skvělá kniha, která mě strhla hlavně svým tématem. Nadchla jsem se pro ten svět, který autorka vytvořila a jak do něj zasadila postavy. Svět dost připomíná Římskou říši, to ano. Ale snad všechno tak bylo promyšlené. Způsoby jejich života, že každá ta "sekta" má jiný způsob jak žijí, nebo přežívají. Všechno bylo skvěle popsané. Nestále jste byli v nějaké části školy, nebo Impériu a až teď mi došlo, že jsem nikdy nepochybovala nad tím, kde jsem. nikdy se mi nestalo to, že bych tápala v ději, což se mi často stává i v nějakých jednoduchých young-adult románkách. Když už jsme u těch románcích, tak chci ještě říct, že i tady jste mohli najít trochu té romantiky, ale opravdu jen trochu a když už, tak to byla spíše vášeň než láska. Z nějakého důvodu, mi to takhle krásně vyhovovalo.

Kniha je psána z pohledu dvou postav, Eliase a Laii a kniha byla tak napínavá, že jste měli chuť přeskočit kapitolu jednoho, a přejít na kapitolu druhého. Jenže tady vás to nepustilo jen tak přeskočit kapitoly, protože zároveň jste chtěli vědět, jak to bude z druhou postavou. Já jsem to četla jako E-knihu a četla jsem to opravdu rychle. Jelikož jsem viděla vždy procenta, kolik toho mám přečteného, tak to šlo opravdu rychle. Jenže až teď, při psaní recenze jsem zjistila, že kniha má přes 450 stránek a já jsem počítala s těmi obvyklými 280 stránkami... Takže naprosto nechápu, jak jsem to stihla přečíst během pár dní..

Právě jsem také zjistila, že nejspíše bude film právě podle Jiskry v popelu, což mě neskutečně štve. Většinou u mých oblíbených knížek chci, aby natočili film, ale tady... no, opravdu nechci vidět nadšený fanoušky, jak strašně milujou film (protože určitě budou!) a jak je to dokonalý a jak ten a ten jsou krásnej páreček (sama nevím, o jakém párečku mluvím, ale všichni známe filmy na motivy knih...) a taky jsem našla video, kde jedna holčina udělala Dream Cast, tedy jak by chtěla, aby postavy/herci vypadali. Kdo četl, určitě koukněte, jsou tam postavy hlavně ze seriálů The 100, Game of Thrones (♥ moje nejoblíbenější ♥) nebo také z Hunger games (ten Snow mě v roli Starého Veturia opravdu pobavil)! Zde máte odkaz

Jiskru v popelu určitě přesouvám do Doporučených knih, protože to je jedna z nejlepších knih, co jsem četla. Za svou originalitu a napětí a všechno ostatní, co bylo dokonalé dávám celých 5 hvězdiček, což je nejvyšší hodnocení, co jsem kdy dala! Opravdu mi tam nic nechybělo, skvělá kniha!

Mockrát děkuju e-shopu eReading.cz za poskytnutí knihy na recenzi, jsem Vám opravdu vděčná!

Knihu můžete zakoupit zde
(Momentálně mají mega akci a knihu můžete koupit za 139,- což je fakt krásná cena! A neberte to jako reklamu, že si to musíte koupit, ale někdo je určitě rád, protože to je opravdu levné...)

Snad se recenze líbila, protože to je opravdu už dlouhá doba, co jsem nějakou psala (právě jsem zjistila, že to jsou skoro 3 měsíce, ups, jsem fakt hrozná). Teď už bych snad měla mít více času na psaní, jelikož do konce prázdnin mám už "jenom" brigádu, žádnou dovolenou, tak vám určitě připravím více článků. Tak se mějte a užívejte si prázdniny!
WeRonnie ♥