Smrtná zima - recenze

Autorka: Kate A. Boormanová
Originální název: Winterkill
počet stran: 366
Rok vydání: 2015 (originál 2015)
Nakladatel: Host
Anotace (Databáze knih): zde

Dystopický svět, kde jako hlavní hrdinka vystupuje patnáctiletá Emmeline. Chodit za pevnost Osady je přísně zakázáno a díky příšerným tvorům Malmaci se nikdo ani nesnaží přemýšlet o cestě mimo Osadu. Až na Emmeline, kterou tam táhnou hlasy, které slýchá ve své hlavě a ve snech. A zima už začíná.

Originální obálka
Především musím ocenit svět a celkově prostředí, ve kterém se celý příběh nese. Jejich takzvanou Osadu si můžete představit jako normální osadu ve středověku, která se dělá na 4 části podle světových stran a každá část se specializuje na něco jiného (sklad potravin, dřevo, ...). I tam žijí skoro jako ve středověku a to se mi na knize strašně líbilo, protože to bylo takové.. jiné.

Emmelina byla poskvrněná. Tak se říkalo lidem, kteří udělali nějaký vzpurný čin, popř. vzpurný čin udělali jejich rodiče, prarodiče, jako právě v případě Emmeline. Poskvrna samozřejmě v Osadě nebyla moc vítaná, takže Emmeline neměla moc přátel, někdo se jí bál, někdo jí opovrhoval a problém to bylo hlavně v dětství, protože za děti mluvili hlavně jejich rodiče, kteří o poskvrně neříkali dobré věci a naváděli děti, aby se s nimi nebavili. Pro Emmeline bylo teda velkým překvapením, když jí bratr Stockham, vůdce celé Osady, požádal o ruku.

Další co musím zmínit, je skvělý popis míst, situací a lidí, ačkoliv se mi celkem dlouho právě ty postavy pletly dohromady a já nevěděla o kom je řeč, ale to je spíš věc mé paměti a pozornosti. Vlastně jediné, co se mi moc na knize nelíbilo byl konec. Já chtěla, aby to skončilo úplně jinak, ale s tím nic neudělám a hlavně tenhle konec je správný, jelikož má být druhý díl, na který se mimochodem strašně těším! Knize tedy dávám 4,5 hvězdiček! A na konec bych knihu ráda doporučila všem, co mají rádi fantasy a hlavně tedy Young Adult!
Snad se recenze líbila, protože je to recenze zase celkem po dlouhé době (2 měsíce!!) a tak mi přijde, že jsem vyšla ze cviku, tak snad to nejde moc poznat :D. Nicméně v nejbližší době se můžete těšit na další recenzi, se kterou bych měla opravdu pohnout, protože je to recenzní výtisk... no, tak zase příště! Mějte se a užijte si dnešní prodlouženej den!

sobota 15. října 2016

Nejočekávanější knižní tituly - Říjen 2016 (+ začátek konce?)

Ahoj!
po dlouhé době (tentokrát opravdu ano :( ) tu mám další díl Nejočekávanějších knižních titulů a tentokrát tedy za říjen! I dnes neudělám žádnou výjimku a ukážu vám 8 nejzajímavějších knih, které vyjdou tento měsíc! Jdeme na to!